Jogszabályi megfelelés támogatása (Compliance)

Az ABT megközelítésében a Compliance egyfelől a szervezet belső kontroll rendszerének azon része, amely az ún. Compliance kockázatok szervezeti szintű azonosításáért és kezeléséért felel. (Compliance kockázat: annak veszélye, hogy a törvényi vagy felügyeleti szankciók, jelentős pénzügyi veszteség vagy a hírnévvesztés éri a szervezetet amiatt, hogy nem tartott be a tevékenységeire vonatkozó valamely törvényt, előírást, szabályt, kapcsolódó önszabályozó testületi előírást vagy viselkedési normát.) Ehhez kapcsolódóan lásd még vonatkozó blog-bejegyzésünket, amely innen is elérhető.

A hatékony Compliance funkció megléte elősegíti a szervezet prudens, megbízható, a jogszabályoknak és belső szabályzatoknak megfelelő működését, a szervezet eszközeinek, az ügyfelek és a tulajdonosok érdekeinek védelmét, a szervezettel szembeni bizalom fenntartását. Gondoljunk akár adatvédelemre (ld. GDPR), akár a csalásmegelőzésre, akár (a jogszabályok által érintetett szervezeteknél) a pénzmosás megelőzésére, ezek mind olyan területek, ahol nem megfelelő gyakorlat esetén fennáll a veszélye, hogy komoly kár éri az adott szervezetet, illetve, hogy a reputációja nagymértékben sérül.

Függetlenül attól, hogy az Önök szervezetében kialakításra került-e akár kizárólagosan, akár más feladatok mellett a Compliance kockázatok kezelésére szakosodott szervezeti egység, fontos tudatában lenni, hogy Compliance kockázatok minden körülmények között érintik az Önök szervezetét. Természetesen az, hogy önálló funkció kerül-e létrehozásra ezen kockázatok kezelésére az nagyban függ e kockázatok mértékétől, a szervezet méretétől, tevékenységének komplexitásától és számos más külső és belső körülménytől.

Mindkét esetben tudunk segíteni: ha még nincs a szervezetben önálló Compliance funkció (ilyen esetekben kifejezetten költséghatékony megoldás lehet a felmerülő kérdések külső szakértő bevonásával történő megvizsgálása), illetve akkor is, ha van a szervezetnek saját Compliance területe.

Szolgáltatásaink:

Valamennyi ügyfelünk számára (függetlenül attól, hogy rendelkezik-e önálló Compliance funkcióval):

Önálló Compliance funkcióval nem rendelkező ügyfeleink számára:

Önálló Compliance funkcióval rendelkező ügyfeleink számára:

Kinek javasoljuk szolgáltatásainkat?

  • Cégtulajdonosoknak, a tulajdonosokat képviselő testületek (Felügyelő Bizottság, Audit Bizottság) számára
  • Cégvezetőknek
  • Gazdasági igazgatóknak, más területeket felügyelő felsővezetőknek
  • Compliance vezetőknek

Miért hasznos?

  • Őszinte vélemény független szakértőktől: Felkészült szakértőink független, friss szemmel áttekintik a fő folyamatokat, a bennük rejlő Compliance kockázatokat.
  • Compliance kockázatok kézben tartása: A rendszeres Compliance tevékenység felszínre hozza az addig rejtett kockázatokat is, és értékeli, hogy megfelelő kontrollok veszik-e körül őket.
  • Átláthatóság: A hatékony Complince funkció erősíti a szervezettel szembeni bizalmat és szolgálja a úgy a tulajdonosok, mint az ügyfelek érdekeinek védelmét
  • Benchmarking és know-how transzfer: Számos vállalatnál végzünk a belső kontroll rendszert érintően tevékenységet, ezért lehetőségünk nyílik az alkalmazott gyakorlatok összehasonlítására, a legjobb gyakorlatok átadására
  • Jogszabályi előírásoknak való megfelelés: Szakértőink segítséget nyújtanak a kontroll rendszerekre és informatikára vonatkozó törvényi követelmények értelmezésében, a nem vagy nem teljesen megfelelő gyakorlatok feltárásában és az azok javítására irányuló intézkedések végrehajtásában.
  • Jelentési kötelezettségek teljesítése: A vállalat vezetésének gyakran feszes határidők mellett kell biztosítania a különböző jogszabályok által megkövetelt jelentési kötelezettségeknek való megfelelést és adatszolgáltatást. Ehhez olyan partnerre van szükségük aki az iparági legjobb gyakorlatok ismeretében segít a követelményeknek való megfelelés elérésében.
  • Releváns, használható szabályzatok: A társaság folyamatainak sajátosságait figyelembe véve segítséget nyújtunk abban, hogy a vállalat szabályzatai megfelelő módon támogassák a folyamatokat, és használatuk során hozzáadott értéket képviseljenek.

Miért érdemes az ABT szolgáltatásait választani?

  • Több mint 30 éves, Magyarországon szerzett tapasztalattal segítjük Önöket
  • Svájci tulajdonosi hátterünknek köszönhetően svájci munkaszemlélettel dolgozunk
  • Több száz elégedett ügyféllel dolgozunk, a világ 28 országában
  • Magas szintű angol, német nyelvtudással állunk rendelkezésére
  • Naprakész szaktudású, magasan kvalifikált munkatársakat alkalmazunk multidiszciplináris csapatban (belső ellenőrzési, compliance, adatvédelmi szakértők, IT-specialisták)
  • Amennyiben javításra szoruló területek kerülnek feltárásra, együttműködünk Önökkel a megoldások azonosításában és a kitűzött célok elérésében

Az ABT Treuhand csoport komplex támogatást kínál adótanácsadás, könyvelés, könyvvizsgálat, bérszámfejtés, valamint kockázatmenedzsment területeken egyaránt.

Forduljon hozzánk bizalommal!

Az Ön személyes kapcsolattartója:

dr. Gajdos Márton, CIA, CISA

partner, kockázatmenedzsment

Kapcsolatfelvétel

dr. Gajdos Márton, CIA, CISA

partner, kockázatmenedzsment

  • A csillaggal jelölt mezők kitöltése kötelező.
  • Javasoljuk a telefonszám megadását a könnyebb előzetes egyeztetés érdekében.

Konzultáció időpontra javaslat: