ABT blog

A

Megújult az EGYKE nyomtatvány

Az elektronikus kapcsolattartás bevezetése miatt, a korábbi EGYKE nyomtatvány módosítása szükségessé vált. Az adóhatóság honlapján már elérhető a 2019-ben alkalmazandó módosított nyomtatvány, melyen lehetőség van nyilatkozni arról, hogy kinek kézbesítsen egy-egy iratot az adóhatóság.

Az elektronikus kapcsolattartás bevezetése miatt, a korábbi EGYKE nyomtatvány módosítása szükségessé vált. Az adóhatóság honlapján már elérhető a 2019-ben alkalmazandó módosított nyomtatvány és egy leírás a fontosabb változásokról.

A NAV tájékoztató szerint már csak a folyamatban lévő ügyekben fogadják el a régi nyomtatványt, február 7-e után már az új formátumot kell kitölteni.

Az elektronikus kapcsolattartás bevezetése miatt, fontos kérdéssé vált, hogy egy-egy iratot mely meghatalmazottnak kézbesít az adóhatóság. Az új nyomtatványon már lehetőség van nyilatkozni arról, hogy ki kapja meg az iratokat. A főlap 8-as pontjának jelölésével nyilatkozhatunk, hogy csak az adott képviselő kapja meg azon ügycsoporthoz kapcsolódó leveleket, amelyekre a meghatalmazása kiterjed. Fontos, hogy az egyes ügycsoportokra egyszerre csak egy személy lehet kijelölve, tehát egy később benyújtott EGYKE felülírja a korábbi iratok kézbesítésére vonatkozó nyilatkozatot.

A új EGYKE nyomtatvány felépítése logikusabb, mert oldalanként tartalmazza az ügycsoportokat:

  • EGYKE – 1: állandó meghatalmazás valamennyi adóügy intézésére
  • EGYKE – 2: adóügyi szolgáltatások, lekérdezések és egyéb űrlappal nem támogatott adóügyek
  • EGYKE – 3: adóügyi űrlapok benyújtása
  • EGYKE – 4: végrehajtási ügyek
  • EGYKE – 5: vámszakmai ügyek
  • EGYKE – 6: rendészeti ügyek
  • EGYKE – 7: jövedéki ügyek
  • EGYKE – 8: telefonon intézhető ügyek

A minden ügytípusra kiterjedő állandó meghatalmazás bejelentése esetén elegendő a főlapot és EGYKE – 1 lapot kitölteni.

A nyomtatvány kitöltésekor már nem kell megadni az alábbi adatokat:

  • e-mail cím
  • képviselő szervezet székhelye
  • állandó meghatalmazás kelte
  • nem kell jelölni, hogy változás bejelentésről van szó

2019-ben is változatlanul lehetőség van arra, hogy az eBEV felületen a Képviseletek/ Meghatalmazás menüpontban az ügyfélkapus azonosítással rendelkező képviselő bejelentse az állandó meghatalmazást EGYKE nyomtatvány kitöltése nélkül. A meghatalmazásról a meghatalmazott elektronikus értesítést kap, mely elfogadása után rövid időn belül érvényessé válik a meghatalmazás.

A meghatalmazás megszűnését bejelentheti a meghatalmazott és a meghatalmazó is, az EGYKE nyomtatvány főlapon található C blokkjának kitöltésével. De egyszerűbben az eBEV-ben a Képviseletek/Aktuális jogosultságok menüpont alatt pár kattintással is elintézhető a meghatalmazás törlése.

Megjelent: 2019. február 13. | Témakör: Adózás